nordangrd.blogg.se

Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Stallprojektet

Äntligen har det dragit igång, som jag har väntat och längtat! Det började för ganska länge sen det som nu komma skall, ett alldeles eget stall. Tidigare bodde vi i en by längst ner på en gata med ca. tolv hus. Hästintresset har alltid funnits och så fick jag en fråga om att hysa in två islandshästar åt min plast stora syster. Hade ju inget stall, men sonen bodde på ett torp med ganska mycket mark och en gammal ladugård...det var så det började! Vi stängde in en hage på ca. fem hektar, byggde rejält vindskydd och det ena gav det andra blev även så att vi rev ut allt i ladugården och byggde två boxar, jätte fint blev det! Jag skaffade foderhäst en tjurig islandsdam vid namn Unun, sen hittade jag ett varmblodssto på annons i Bispgården och visst blev hon min finaste "Lookis", Lookout Vint. I två år höll jag på att pendla två-tre ggr per dag till och från stallet fem km. men det var det värt,
 
frisk luft och umgänget med djur, hunden fick vara lös och så fick jag ju träffa sonen då och då. Två år senare sitter jag här på granngården i Nordanå i mina f.d svärföräldrars hus och planerar att bygga ett nytt stall. I den befintliga ladugården är taket för lågt, lösningar finns det ju på allt så vi ska nu istället bygga vårt fina nya stall i höladan...väggar och tak finns men det är dåligt med golv och isolerade väggar. Grusbilen har varit här med två flak grus som är början på grunden, igår var vi till Kovland och köpte markisolering och idag bar det iväg till Birsta för att köpa armeringsjärn så nu återstår bara att göra en gjutform innan det är dags att ringa cementbilen. I stallet ska Lookis och mitt senaste nyförvärv stå och det är Lukka en islandshäst på sex år nyss hemkommen fr Björna där hon har stått sen sista januari för inridning.

Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!